Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Παράνομη κράτηση επιβάτη στη Θεσσαλονίκη

Για «παράνομη κατακράτηση» μαθήτριας που δεν πλήρωσε εισιτήριο σε αστικό λεωφορείο της Θεσσαλονίκης απο ελεγκτές κάνει λόγο το Συντονιστικό των Επιβατών Θεσσαλονίκης με δηλώσεις του Γ. Θεοδωρόπουλου, μέλος του συντονιστικού των Επιβατών Θεσσαλονίκης στο ΑΠΕ - ΜΠΕ .

Όπως αναφέρει το περιστατικό σημειώθηκε στη γραμμή Άνω Τούμπα - Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, λίγο μετά τις 9 το βράδυ.
Τρεις ελεγκτές του ΟΑΣΘ δεν άφησαν την κοπέλα να κατέβει μέχρι και τον σιδηροδρομικό σταθμό, όπου κάνει τέρμα το λεωφορείο.
Μετά από αίτημα της νεαρής σε αστυνομικούς που είχαν ειδοποιηθεί, οι ελεγκτές οδηγήθηκαν στο τμήμα Πλατείας Δημοκρατίας για να εξακριβωθεί αν ευσταθεί η κατηγορία το συμβάν καταγράφηκε και αφέθησαν ελεύθεροι.
Για την περίπτωση που συμβούν τέτοια γεγονότα πάντως, το κίνημα "Δεν πληρώνω", προτείνει τα εξής:

Εάν ελεγκτής μας ζητήσει το εισιτήριο ή τα στοιχεία μας:

1. Αρνούμαστε να δώσουμε τα στοιχεία μας στον ελεγκτή. Στοιχεία δίνουμε μόνο αν μας τα ζητήσει οποιοσδήποτε αστυνομικός (ακόμα και εκτός υπηρεσίας), πταισματοδίκης ή ειρηνοδίκης, που θα βρίσκεται ή θα έλθει στο λεωφορείο/τρένο.

2. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε τον ελεγκτή οπουδήποτε. Ούτε βέβαια οποιονδήποτε security.  Αν μας εξαναγκάσει να τον ακολουθήσουμε με τη βία, του κάνουμε μήνυση για παράνομη βία, εκβίαση και παράνομη κατακράτηση. Καλούμε τότε εμείς την αστυνομία και απαιτούμε τη σύλληψή του. Συγκρατούμε σε κάθε περίπτωση τα διακριτικά του (αριθμός στο καρτελάκι του).  Αν βιαζόμαστε να φύγουμε, συγκρατούμε τα διακριτικά του και του κάνουμε μήνυση αργότερα.

3. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να περιμένουμε την άφιξη της αστυνομίας.

4. Για μεγαλύτερη ταχύτητα στη λήξη του επεισοδίου, κατεβαίνουμε στην επόμενη στάση, χωρίς δισταγμό.

5. Η αστυνομία δεν μπορεί να μας συλλάβει (μόνο να πάρει τα στοιχεία μας) διότι το αδίκημα διώκεται κατ’ έγκληση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να έχει υποβληθεί μήνυση από τον νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρίας (όχι υπάλληλο) συγκεκριμένα για το δικό μας πρόσωπο (πράγμα αδύνατο).

6. Εάν ο οδηγός αρνείται να ανοίξει τις πόρτες (παγιδεύοντας έτσι και τους άλλους επιβάτες), του δηλώνουμε ότι διαπράττει παράνομη κατακράτηση και ότι θα τον μηνύσουμε (πράγμα που κάνουμε εφόσον οδηγηθούμε τελικά στο τμήμα), απευθυνόμενοι ταυτόχρονα και τους συνεπιβάτες μας, εξηγώντας ότι αυτό που κάνει ο οδηγός και ο ελεγκτής είναι παράνομο και ότι όπως σε όλα τα άλλα ζητήματα, η κυβέρνηση, μας τα παίρνει εκβιαστικά και τα δίνει σε εταιρίες και τράπεζες. Με επίγνωση του δίκιου μας, κάνουμε συμμάχους τους συνεπιβάτες μας.

7. Εάν έλθουν οι αστυνομικοί, τους δίνουμε τα στοιχεία μας και απαιτούμε να συλλάβουν αμέσως, τον ελεγκτή ή και τον οδηγό, διότι μας κράτησαν παράνομα εντός του λεωφορείου (ή γραφείου ή σταθμού κλπ), και ζητούμε να εφαρμόσουν την αυτόφωρη διαδικασία και να οδηγηθούν οι υπαίτιοι, αμέσως στο αστυνομικό τμήμα.

8. Αστυνομικοί που αρνούνται να συλλάβουν τον ελεγκτή/οδηγό κατόπιν της μήνυσής μας, διαπράττουν παράβαση καθήκοντος. Μπορούμε να τους μηνύσουμε και να υποβάλουμε έγγραφη Αναφορά εναντίον τους στο ΑΤ., κοινοποιούμενη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.

9. Σε κάθε περίπτωση επικοινωνούμε με τα τηλέφωνα των Επιτροπών Αγώνα του «Δεν πληρώνω», απ’ όπου δεχόμαστε τη βοήθεια συναγωνιστών και δικηγόρων μελών του κινήματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: