Μείωση του αντίτιμου των διοδίων -ακόμη και επαναφορά στα επίπεδα του 2007 (με τις σχετικές αναθεωρήσεις), μελετά η κυβέρνηση. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο (την μείωση των διοδίων) αναμένεται ότι θα εκτονωθεί η κατακραυγή των διερχόμενων οδηγών, κάποιοι από τους οποίους αρνούνται να καταβάλουν το αντίτιμο, υποστηρίζοντας, ότι το ύψος τους δεν ανταποκρίνεται στις παρεχόμενες υπηρεσίες (ποιότητα και ασφάλεια του αυτοκινητοδρόμου).
Κάτι που επιχειρούν να εκμεταλλευθούν οι Τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα, από τα οποία θέλουν να «βγουν», θεωρώντας μη συμφέρουσα την συνέχιση της χρηματοδότησης τους. Κι αυτό, γιατί οι δανειακές συμβάσεις που υπέγραψαν είναι με χαμηλότοκα (σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά δεδομένα), επιτόκια.
Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος του δημοσίου επεξεργάζεται σειρά σεναρίων, ενώ, όπως δήλωσε στην Επιτροπή Οδικής Βοήθειας της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, έως τα τέλη Μαρτίου, θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαπραγματεύσεις με τις 26 διεθνείς (κατά κύριο λόγο) Τράπεζες και τις 29 εταιρίες, που μετέχουν στα κονσόρτσιουμ κατασκευής, των πέντε μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Τα μειωμένα διόδια, που εξετάζεται να έχουν και μειωμένο ΦΠΑ, θα ισχύουν για το χρονικό διάστημα κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων και, σύμφωνα με πληροφορίες του kathimerini.gr, ως αντάλλαγμα, θα παραταθεί ο χρόνος εκμετάλλευσής τους, από τους παραχωρησιούχους είτε θα μειωθούν οι οικονομικές απαιτήσεις του δημοσίου, που, από τον Σεπτέμβριο 2012, θα αρχίσει να εισπράττει, να του αποδίδεται, δηλαδή, μέρος των διοδίων.
Το σενάριο μείωσης των οικονομικών απαιτήσεων του δημοσίου, δεν απέκλεισε και ο υφυπουργός Υποδομών, αφού, όπως είπε στην Επιτροπή, «η κυβέρνηση προσπαθεί να βρει λύση για το θέμα των διοδίων, με την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του δημοσίου».
Να σημειωθεί, ότι η όποια μείωση (και τα όποια «ανταλλάγματα» προς τους παραχωρησιούχους), θα συναρτώνται άμεσα από το έργο και τις ανειλημμένες υποχρεώσεις, των εμπλεκομένων μερών. Γιατί όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, στην Επιτροπή της Βουλής, υπάρχουν αυτοκινητόδρομοι (Αιγαίον, Νέα Οδός και Ολυμπία Οδός), οι συμβάσεις των οποίων δεν έχουν την εγγύηση του δημοσίου, για τα τριάντα χρόνια παραχώρησης, που σημαίνει ότι όλα τα ρίσκα, τα έχουν πάρει, οι ιδιώτες.
Ο κ. Γ. Μαγκριώτης, προανήγγειλε και την επέκταση των ηλεκτρονικών διοδίων σε όλους τους μεγάλους οδικούς, που σημαίνει, ότι ο χρήστης θα πληρώνει με το χιλιόμετρο, ενώ θα είναι δυνατές εκπτώσεις για τους συχνούς χρήστες και διευκολύνσεις για τις τοπικές μετακινήσεις.
Ειδικότερα για τις διευκολύνσεις προς τις τοπικές κοινωνίες, το σενάριο που επεξεργάζεται το υπουργείο είναι η επέκταση του θεσμού της Κάρτας Ελεύθερης Διέλευσης (κάτι αντίστοιχο με αυτό που έγινε στην Στυλίδα), έως ότου ολοκληρωθεί το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Το άρθρο είναι του Δημήτρη Λάππα και αναδημοσιεύεται από την " Καθημερινή"
Επιμέλεια : Χρυσόστομος Βουλγαρόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου