Aποφασισμένοι να σταματήσουν να πληρώνουν διόδια δηλώνουν όλο και περισσότεροι οδηγοί, οι οποίοι δηλώνουν ότι δεν μπορούν να αντέξουν το κόστος τους, για να μπορούν να διασχίζουν το εθνικό οδικό δίκτυο.
Μετά και την πρωτοφανή αύξηση, την περασμένη εβδομάδα, των τιμών σε ορισμένους σταθμούς διοδίων, όπως αυτόν των Μαλγάρων, κατά 40%, οι οδηγοί, αλλά και οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών κοντά στα διόδια δηλώνουν ότι ο κόμπος έφτασε στο χτένι και δεν προτίθενται να συνεχίσουν να πληρώνουν για τη διέλευσή τους.
Οι εντεινόμενες και διαρκώς αυξανόμενες αντιδράσεις έχουν προβληματίσει ιδιαίτερα την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, το οποίο εξετάζει το ενδεχόμενο να αναδιαπραγματευτεί τις σχετικές συμβάσεις που έχει υπογράψει με τις παραχωρησιούχες κατασκευαστικές εταιρείες. Ενδεχόμενο καθόλου δελεαστικό, αν υπολογίσει κανείς ότι τα έσοδα του δημοσίου θα μειωθούν έτι περαιτέρω, σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο. Άκρως αντίθετοι δηλώνουν βέβαια και οι εκπρόσωποι των εταιρειών, οι οποίοι δηλώνουν ότι το 20-30% του κόστους κατασκευής ενός αυτοκινητόδρομου καλύπτεται από τα διόδια, και προσθέττουν ότι αυτοί δανείστηκαν από τις τράπεζες με τιμές 2007 για την κατασκευή των νέων οδικών αξόνων (π.χ. Κορίνθου-Πατρών). Συνεπώς, μία αναπροσαρμογή στην τιμολογιακή πολιτική των σταθμών, θα τους έπληττε βάναυσα, αντίθετα με την καλή πίστη και επιπροσθέτως, θα δυναμίτιζε την ολοκλήρωση των έργων.
Γεγονός είναι ότι το κόστος των διοδίων, ειδικά στις δύσκολες σημερινές εποχές, είναι ιδιαίτερα υψηλό και ο απλός κόσμος έχει κάθε λόγο να έχει φτάσει στα πρόθυρα της αγανάκτησης. Επιβάλλεται, συνεπώς, να υπάρξουν σχετικές διορθωτικές κινήσεις από το αρμόδιο Υπουργείο, προς ανακούφιση των πολιτών και διασφάλιση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης του εθνικού οδικού δικτύου.
Επιμέλεια: Μιχάλης Χορευτάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου